Trainingen2019-02-02T16:34:49+00:00
Google Analytics Training

Google Analytics training | Haal meer uit uw online data!

Er kan heel veel nuttige informatie worden verzameld uit de website van uw bedrijf, maar hoe kan deze informatie optimaal worden gebruikt?

Tijdens de training wordt, afhankelijk van het kennisniveau, stap voor stap uitgelegd hoe Google Analytics succesvol kan worden opgestart en gebruikt voor de website van uw organisatie. De deelnemers kunnen aan het einde van de training zelfstandig rapportages en analyses uitvoeren, statistieken interpreteren en vertalen naar praktische handvatten voor websites en campagnes. De cursus is “hands on”, waarbij direct aan de slag wordt gegaan met een Analytics account.

Na afloop van de Google Analytics training:

  • Weten deelnemers hoe Google Analytics kan worden opgestart en ingericht
  • Kunnen deelnemers statistieken genereren en interpreteren
  • Kunnen deelnemers de juiste analyses en rapportages maken voor specifieke vraagstukken
  • Weten deelnemers hoe Google Analytics kan worden ingezet om e-mail campagnes en Google Adwords campagnes te analyseren

Is deze training wat voor u of uw organisatie?
De training wordt aangepast aan het kennisniveau van de cursisten. Zonder kennis wordt gestart vanaf de basis, bij enige kennis van Google Analytics wordt een verdiepingsslag gemaakt.

Liever een persoonlijke training of advies? We kunnen u op locatie en/of via skype helpen bij het opstarten en benutten van alle mogelijkheden van Google Analytics! Het uitgangspunt kan het huidige kennisniveau en/of een praktische informatiebehoefte zijn.

Wat wordt behandeld in de Google Analytics training?

– Informatie rapporteren (zoals inzichten in demografische gegevens, website performance, verkeersbronnen, SEO en meer)

– Hoe vinden klanten uw bedrijf

– Hoe ziet de interactie van uw klanten met uw website eruit?

– Privacywetgeving

– Gehanteerde zoekwoorden door bezoekers

– Hoe beweegt uw klant zich door uw website en waar haakt hij af?

– Custom rapportages maken

– Filters gebruiken

– Dashboard instellen

– Resultaten meten (conversie, leads, ROI)

– Hoe koppelt u Google Analytics aan andere databronnen, zoals Google Adwords

– Hoe past u SEO toe op basis van informatie uit Google Analytics?